Livet, Rejse

Syvende uge i Bordeaux

Vi startede sidste weekend med at køre en tur til byen Arcachon, der ligger i en bugt ude ved altanterhavskysten. Efter knap en times kørsel bl.a. gennem en ordentlig tordenbyge kom vi frem til strand, sand og sol. Vi parkerede få meter fra stranden og tog derfor en dukkert på stranden som det første, inden vi gik en tur langs strandpromenaden. Her fandt vi en is-café og mens vi sad der, med udsigt til stranden, føltes det virkelig meget som at være på sommerferie. Det er virkelig skønt, at man bare behøver at køre en time, for at få følelsen af at være på ferie.

Efter isen gik vi en tur op gennem byen og efter at have skubbet klapvognen op ad en stigning, der næsten var Tour de France værdig, fandt vi en hyggelig lille park med en kæmpe legeplads, hvor vi spiste vores medbragte frokost.

Tilbage ved stranden nåede storesøster lige et par ture i karrusellen, inden vi kørte hjem igen.

Søndag tog vi far med på en “almindelig hverdag”. Vi tog sporvognen ned til vores ynglingspark Jardin Public og viste ham både dyrelegepladsen og sørøverlegepladsen. Legepladserne i byen er utrolig velholdte og flere af dem har et tema, som alt, lige fra vipper til klatretårne, er designet efter.

I Jardin Public er der også en café med et is-skilt ude foran, som storesøster opdagede allerede første gang vi var i parken. Og i søndags fik hun endelig lov til at få en kugle chokoladeis, mens mor og far fik en croissant og en vaffel. Derefter satte vi endnu en gang kursen mod verdens største vandpyt (le miroir d’eau), hvor vi kølede fusserne (storesøster fik også kølet både maven og numsen), inden vi tog sporvognen hjem til frokost og middagslur. Eftermiddagen bød på hygge derhjemme og en lille ekskursion til den nærmeste kagebutik.

Mandag blev vi på en af legepladserne i gå-afstand og tirsdag udforskede vi atter en ny park med en ny legplads. Denne gang tog vi sporvognen et par stop væk fra byen og her fandt vi en park, der både havde en karrusel, en kæmpe legeplads, et rigtigt lille slot, en sø med ænder og skildpadder og en bro, samt (til min store begejstring) en hel masse flotte blomster. Vi har nu et repertoire af ikke mindre end 5 store legepladser og 3 mindre legepladser inden for en halv times transport, samt selvfølgelig vandpytten, der også er svært populær.

Onsdag sneglede sig afsted og sidst på eftermiddagen gik vi alle sammen i små cirkler. Og endelige, lige til spisetid, dukkede farmor og farfar op. De har været savnet og det er så dejligt at få besøg hernede.

Torsdag tog min mand tog på arbejde, mens pigerne og jeg viste svigerforældrene rundt i byen. Eller i hvert fald den del af byen, som vi bedst kan lide. Det blev derfor en tur på sørøverlegepladsen i Jardin Public, efterfulgt at et besøg på iscaféen og så et smut hen til verdens største vandpyt. Vi havde en virkelig hyggelig formiddag og storesøster nød at lege med farmor og farfar. Jeg nød i den grad også at have dem med. Det var fantastisk at have nogle at snakke med (dermed ikke sagt, at det ikke er fantastisk at snakke med storesøster, for hun kan i den grad komme med nogle guldkorn) og det var skønt at have en ekstra hånd, når man er lige midt i at skifte ble på lillesøster og samtidig hører et MOOOOAAAR fra den anden ende af legepladsen.

Vi havde så travlt med at lege, at vi kom hjem en hel time over middagslurs-tid, så efter en hurtigt frokost tog vi alle en slapper derhjemme. Eftermiddagen bød på en lille indkøbstur og så legede storesøster og farfar ellers i et par timer, mens farmor tryllede i køkkenet. Jeg følte mig næsten helt forkælet. Da vi havde spist en lækker aftensmad og pigerne var blevet puttet hoppede min mand og svigerfar op på cyklerne og tog en lang cykeltur. Svigermor og jeg hyggede på terrassen, mens vi (en anelse utålmodigt) ventede mændende hjem, så vi kunne drikke den champagne og spise de lækre kager, der lidt tilfældigt var kommet med hjem fra indkøbsturen.

I morges tog min mand atter på arbejde, mens svigerforældrene, pigerne og jeg besøgte et stort madmarked, der ligger i nærheden. Efter at have slentret rundt og kigget på alle lækkerierne tog vi sporvognen tilbage til en af legepladserne tæt på vores hjem. Farfar fik storesøster til at skrige af grin på rutchebanen og i gyngen, mens farmor hjalp med at bage “sukkerkage” af barkstykkerne fra platantræerne. Storesøster blev tidligt træt af al den leg og da vi tog hjem for at spise frokost, blev vi glædeligt overraskede af min mand, der havde besluttet sig for at arbejde hjemme om eftermiddagen. Efter en hyggelig fælles frokost blev der ro i lejeren, da de fleste af os tog en lille middagslur, mens min mand arbejdede.

Trods lidt over 30 grader gik eftermiddagen med en cykeltur til svigerfar, mens farmor og storesøster kølede sig med vandslangen, mens de vandede haven (og fødderne). Vi fejrede vores sidste aften (i denne omgang) med farmor og farfar med et lækkert oste- og pølsebord.

I morgen siger vi nemlig farvel til farmor og farfar, der kører videre mod Spanien. Det er dog heldigvis kun for en kort bemærkning, for på onsdag mødes vi igen, denne gang til endnu en forlænget weekend i Lourdes.

24 thoughts on “Syvende uge i Bordeaux

1. I wanted to write down a message so as to say thanks to you for these lovely facts you are giving at this site. My time-consuming internet look up has at the end of the day been compensated with wonderful facts and strategies to talk about with my close friends. I would state that that most of us visitors are really blessed to live in a decent community with so many marvellous individuals with valuable concepts. I feel extremely fortunate to have used the webpages and look forward to plenty of more cool times reading here. Thanks a lot again for all the details.

2. I not to mention my guys came analyzing the great tips and tricks from the website and the sudden developed a horrible suspicion I never expressed respect to the website owner for those secrets. My guys are already as a consequence passionate to read through all of them and have in effect very much been tapping into these things. I appreciate you for turning out to be considerably thoughtful and also for choosing such superior themes most people are really desirous to understand about. My very own sincere regret for not expressing gratitude to earlier.

3. I as well as my pals were examining the best procedures located on your web page then instantly got a horrible feeling I had not expressed respect to the blog owner for those techniques. My boys appeared to be totally joyful to see all of them and already have simply been taking pleasure in these things. I appreciate you for turning out to be simply thoughtful and also for going for this form of important resources millions of individuals are really eager to discover. Our own sincere regret for not saying thanks to you sooner.

4. I together with my pals were analyzing the good helpful tips from your web page then suddenly got a horrible feeling I had not thanked the blog owner for those secrets. Most of the men had been for that reason happy to study them and have simply been tapping into these things. Many thanks for being simply thoughtful and then for figuring out certain outstanding guides millions of individuals are really desirous to understand about. Our honest apologies for not expressing gratitude to sooner.

5. I actually wanted to write a remark in order to appreciate you for some of the unique guidelines you are giving out at this website. My time intensive internet research has finally been rewarded with excellent knowledge to write about with my friends and family. I would repeat that we visitors actually are quite blessed to be in a decent website with very many lovely professionals with great advice. I feel truly blessed to have seen the web page and look forward to plenty of more awesome times reading here. Thanks a lot once more for all the details.

6. Needed to put you a tiny word just to give many thanks as before regarding the breathtaking advice you have provided on this page. This has been simply strangely generous with you to provide without restraint what some people could have sold as an e-book to help make some dough for themselves, primarily seeing that you might well have tried it in the event you decided. Those secrets in addition acted like a good way to be certain that other people online have a similar interest much like my very own to learn many more when it comes to this condition. I know there are a lot more fun opportunities ahead for folks who see your site.

7. I am glad for writing to make you be aware of of the beneficial discovery my wife’s child encountered visiting your web site. She came to find so many things, most notably how it is like to possess a marvelous teaching character to let other individuals completely know certain hard to do matters. You actually exceeded people’s expectations. Many thanks for delivering these great, healthy, informative and as well as easy tips on this topic to Ethel.

8. I and also my pals ended up reviewing the nice things from your website and so before long got an awful suspicion I had not expressed respect to the blog owner for those strategies. The guys came so passionate to read them and have in effect really been using them. Appreciation for really being indeed kind and also for figuring out this sort of really good subject areas most people are really desirous to learn about. My sincere apologies for not expressing gratitude to sooner.

9. I precisely wanted to thank you very much once more. I do not know the things I might have carried out in the absence of the tricks provided by you on that area of interest. It has been a real horrifying setting for me, but seeing a well-written mode you solved it made me to cry for gladness. I am just happier for this assistance and thus have high hopes you are aware of a great job that you’re providing teaching people today via your websites. I know that you’ve never got to know any of us.

10. Thanks so much for providing individuals with a very special possiblity to read in detail from this website. It really is very great and as well , jam-packed with amusement for me and my office friends to visit your web site a minimum of three times in 7 days to find out the fresh issues you will have. Not to mention, I’m also usually pleased with all the fantastic concepts you give. Certain 1 areas in this post are unequivocally the most beneficial we’ve had.

11. A lot of thanks for all your labor on this web page. My mom loves working on internet research and it’s really obvious why. Most of us know all concerning the lively medium you make functional ideas by means of your web blog and even improve participation from visitors on that concern then our girl is really understanding a whole lot. Have fun with the rest of the new year. You have been performing a brilliant job.

12. I definitely wanted to send a small comment to say thanks to you for all the fabulous tricks you are sharing on this website. My time-consuming internet look up has finally been compensated with high-quality ideas to go over with my company. I would tell you that many of us site visitors actually are definitely lucky to live in a really good place with so many awesome individuals with good tactics. I feel very lucky to have come across your webpages and look forward to tons of more enjoyable moments reading here. Thanks once more for a lot of things.

13. I wish to voice my appreciation for your kindness supporting persons that have the need for help with this question. Your personal commitment to passing the solution all-around became certainly significant and have in every case made many people much like me to get to their dreams. Your amazing warm and helpful information implies a whole lot a person like me and much more to my mates. Thanks a lot; from everyone of us.

14. I really wanted to write down a quick word so as to appreciate you for all of the splendid tips you are giving out on this website. My particularly long internet search has at the end been compensated with sensible insight to talk about with my great friends. I ‘d claim that most of us website visitors are undeniably fortunate to live in a superb community with so many outstanding professionals with helpful tips and hints. I feel pretty lucky to have encountered the site and look forward to plenty of more thrilling moments reading here. Thanks once again for everything.

15. Thank you a lot for giving everyone remarkably remarkable opportunity to read in detail from this web site. It’s always very brilliant and also full of amusement for me personally and my office co-workers to visit your blog a minimum of 3 times in 7 days to study the latest issues you have. And definitely, I am also always contented concerning the staggering concepts you give. Certain 3 tips on this page are certainly the most beneficial we have ever had.

16. Thank you a lot for giving everyone an extremely spectacular opportunity to read critical reviews from here. It can be so superb and also packed with amusement for me personally and my office acquaintances to search your web site nearly three times weekly to see the fresh issues you have. And of course, I’m just certainly impressed with the striking guidelines you give. Selected two ideas in this article are really the most suitable we have ever had.

17. My spouse and i were absolutely more than happy when John managed to carry out his homework from your precious recommendations he discovered from your web site. It’s not at all simplistic just to possibly be freely giving instructions which often the rest could have been selling. And we take into account we’ve got the writer to thank because of that. The explanations you’ve made, the easy web site menu, the relationships your site help foster – it’s mostly powerful, and it’s making our son in addition to us understand that subject is amusing, which is exceptionally essential. Thank you for the whole lot!

18. I not to mention my guys were actually reviewing the excellent guidelines found on the blog and so before long I had an awful suspicion I never expressed respect to the web site owner for those secrets. These guys were definitely totally joyful to learn all of them and already have quite simply been enjoying those things. Many thanks for turning out to be indeed considerate and for deciding upon these kinds of essential resources millions of individuals are really wanting to be aware of. My honest regret for not saying thanks to you sooner.

19. I together with my guys were examining the best thoughts from your web page and so the sudden developed a terrible feeling I had not expressed respect to the web blog owner for those strategies. All the boys ended up certainly joyful to learn all of them and have in effect certainly been tapping into these things. Thanks for really being quite accommodating and for picking out variety of helpful topics millions of individuals are really desirous to learn about. My personal sincere regret for not expressing gratitude to sooner.

20. I want to point out my passion for your kind-heartedness giving support to those individuals that really want assistance with this one issue. Your special commitment to passing the solution along has been surprisingly powerful and have truly encouraged some individuals just like me to realize their aims. Your entire helpful useful information means so much a person like me and far more to my fellow workers. Warm regards; from everyone of us.

21. I wanted to create you a little note to be able to give thanks as before with your amazing opinions you’ve featured at this time. This is quite particularly generous with you to deliver extensively exactly what a few individuals would’ve supplied for an electronic book to get some money for their own end, particularly since you might well have tried it in the event you decided. Those secrets also served to become good way to fully grasp that most people have the same dreams just like mine to understand many more with regard to this matter. I’m sure there are several more pleasurable times up front for individuals who view your blog.

22. I precisely wanted to appreciate you all over again. I am not sure what I could possibly have undertaken without the strategies shared by you on my question. It was a difficult situation for me personally, but viewing the very skilled strategy you processed it made me to jump for joy. Now i am happy for your information and in addition believe you comprehend what a powerful job that you are getting into educating many others using your site. More than likely you’ve never encountered any of us.

23. I as well as my buddies appeared to be checking out the great thoughts on your site and then all of a sudden I had a terrible feeling I never thanked the web site owner for those strategies. The ladies happened to be as a consequence joyful to read them and have in effect honestly been taking pleasure in them. Thanks for being considerably kind and then for finding varieties of good guides most people are really desperate to be informed on. My honest regret for not saying thanks to sooner.